Griekenland, Olympos (sept 2006)

Dinsdag 19 september 2006
Elassona – Deskati
Om kwart voor zeven sta ik op. De rugzak inpakken, hotel afrekenen (€35,- voor drie nachten is toch heel schappelijk), ansichtkaarten posten, brood kopen voor tussen de middag, op naar de Formaggio voor het ontbijt en om kwart voor tien zitten we in de taxi naar Loutro. Dit keer hebben we een Duits sprekende taxichauffeur die zijn best doet om zijn woordenschat uit te breiden.
Om kwart over tien lopen we Loutro uit op weg naar Deskati. We lopen over een goed beloopbare Jeeptrail, die zojuist door een shrader is gevlakt.189. Jeeptrail Eerst gaat het omhoog over een bergrug waarbij we Loutro in de diepte zien liggen.
De nodige schaap- en geitenkuddes passeren we, gelukkig blijven de honden op afstand.190. Kuddes Het is warm, veel warmer dan gisteren en onderweg maak ik mijn hoed regelmatig doornat in de bronnetjes en drinkbakken. Dat geeft enorm veel verkoeling, ik moet er niet aan denken hier geveld te worden door een warmteletsel.191. Uitzicht192. Uitzicht Daarna is het voornamelijk dalen en op een gegeven moment zien we Deskati.193. DeskatiDaar worden we welkom geheten door prachtige druiven.194. DruivenOok zie ik een prachtige struik met ‘vruchten’, mogelijk is dat een plant voor ons atrium. Gelukkig niet zo’n lange wandeling vandaag en al om kwart voor drie zitten we op het terras aan een Amstel. Eén van ons groepje heeft niet meegewandeld wegens een blessure en is met de bus naar Deskati gegaan. Hij heeft intussen een hotel geregeld, echter daar kunnen we pas om 20.00 uur terecht. Dat betekent wachten op het terras.
Dit stadje is niet fotogeniek, helaas, en veel te beleven valt er ook niet. Om acht uur kunnen we het hotel in; eerst douchen en daarna afrekenen (€17,50). Sommigen gaan naar een fastfood-restaurant en wij gaan met z’n zessen verderop kijken. Ik heb niet zo’n trek, misschien dat de vermoeidheid van gisteren en het lange wachten vanmiddag me parten speelt. Om 23.30 uur lig ik erin.