Dinsdag 1 november 2011
Amsterdam – Huis
Op dinsdagochtend neem ik de trein naar huis. Het zit er weer op. Tja, het liep niet altijd volgens planning, maar toch hebben we prachtig gewandeld (en geklauterd).
Toch hebben we het wel een beetje gehad met de E4 op Kreta. Volgend jaar willen we eens proberen of de E6 en de E7 in Frankrijk iets voor ons is. Dat plannen we dan in de eerste twee weken van oktober.
Is er in Nederland nog iets dat het melden waard is? Ik pak De Pers, die in de trein ligt. Het gaat onder andere over Mauro. Mauro, wie is dat nu weer? Het is een Angolese jongeman die op zijn 9e jaar door zijn ouders naar Nederland is gestuurd. Blijkbaar loop je dan zonder problemen door het toegangspoortje van de KMar. Zijn halfzus vraagt asiel voor hem aan, maar dat wordt afgewezen. Hij is nu 17 (blijkbaar kun je de procedure jarenlang rekken) en nu moet hij terug. Tja, hij wil hier blijven. Het doet me denken aan Sahar uit Afghanistan, zij mocht uiteindelijk blijven. Hoeveel van die ‘kinderen’ hebben we nog te gaan?
Diederik Stapel is in het nieuws. Zo te lezen heeft hij op grote schaal wetenschappelijke fraude gepleegd. Dat zoiets jarenlang ongestoord door kan gaan verbaast mij. In elk geval moet Barbertje nu hangen.
De Pers is op bezoek geweest in Albanië. Het is het armste land van Europa. De nood is blijkbaar zo hoog dat families overgaan tot het verkopen van hun dochters. Die komen dan uiteraard in de prostitutie terecht. Tragisch is het. Dictator Hoxha (1908-1985) heeft toentertijd 750.000 bunkers laten bouwen. De bedoeling was dat de Albaniërs zich daarin dood zouden vechten tegen een aanvaller die niet kwam. Daar is natuurlijk een boel geld in gaan zitten. Het doet mij denken aan Cuba, maar dan veel erger.
In de Metro staat dat Griekenland de afgelopen 10 jaar 8 miljard euro aan pensioenen heeft betaald aan mensen die al overleden waren. Uit onderzoek bleek dat er 9.000 Grieken zijn die ouder dan 100 jaar zijn. Dat aantal is wat veel, statistisch gezien. Er is dus een boel geld ‘teloor’ gegaan.
Een aantal pagina’s zijn gevuld door de Kamer van Koophandel. Het gaat over ondernemers en ondernemingen. Prima, de economie kan wel een opsteker gebruiken.
Nou, de Spits staat vol reclame voor Smartphones. De fabrikanten bestrijden elkaar tot het gaatje. Nokia – eens de grootste – gaat in dit geweld ten onder.
Trichet stapt op, hij is tenslotte al 68 jaar oud. Acht jaar leidde hij de Europese Centrale Bank. Over een aantal jaren zullen we weten of hij het goed gedaan heeft.
De zevenmiljardste aardbewoner is in Manilla ter wereld gekomen. Wat mij betreft blijft het bij die zevenmiljard.
Naast Doutzen Kroes hebben we er een Fries model bij. Ze heet Marloes Horst en ze is 22 jaar. Het sportgebeuren sla ik over. Nou, schokkend is het allemaal niet, hoewel…
OK, mooi op tijd ben ik thuis. Uitpakken en opruimen. Nu zit het er echt op. Menno: bedankt!
Geachte Dames en heren van Transavia,
Ik heb 3 vragen:
– als ik om 05.00 (exact 24 uur voor vertrek) elektronisch incheck zie ik dat de helft van de stoelen al geboekt zijn. Hoe kan dit?
– Sowieso zijn de stoelen bij de nooduitgang geblokt. Dit heb ik ook al bij eerdere boekingen gezien. Hoe komt dit? Gezien mijn lengte (1.97) heb ik voorkeur voor een stoel bij de nooduitgang. Soms zie ik kinderen op deze stoelen!!
– U verwijst in uw mail naar het bagageafgiftepunt. Dat is erg handig, maar aansluitend kan ik nergens vinden waar het bagageafgiftepunt zit. Is dit vertrekhal 1, 2 of 3? En op welke balie?
Met vriendelijke groet,
Reactie Transavia.com
De vlucht die u geboekt heeft is een charter vlucht, op deze vluchten is het helaas alleen voor passagiers die geboekt hebben bij een tour operator mogelijk om van te voren stoelen te reserveren.
Indien u reeds thuis bent ingecheckt, kunt u uw bagage bij de drop off balies inleveren. Welke balies dit betreft, is te zien op de displayschermen boven de balies.
Mijn commentaar op de reactie van Transavia.com
In één zin: wat een waardeloze reactie